Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

ZAPRASZAM WSZYSTKICH LUDZI PRAWO SŁAWIĄCYCH Z POD LASZA

Utworzony przez PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI, 6 marca 2010 r. o 07:51
Pietruk napisał:
Coś mało tych Rusinów przybyło z Białej Podlaskiej potomków prawosławnych chrześcijan, czyż by wszyscy katolicy byli chrzczeni nożem
Chyba twoim wibratorem
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Podżeganie do nienawiści Mowa nienawiści (ang. hate speech) - używanie języka w celu znieważenia, pomówienia lub rozbudzenia nienawiści wobec pewnej osoby, grupy osób lub innego wskazanego przez mówcę podmiotu. Narzędzie rozpowszechniania antyspołecznych uprzedzeń i dyskryminacji ze względu na rozmaite cechy, takie jak: rasa (rasizm), pochodzenie etniczne (ksenofobia), narodowość (szowinizm), płeć (seksizm), tożsamość płciowa (transfobia), orientacja psychoseksualna (homofobia), wiek (ageizm), światopogląd, itd. Termin ten jest szeroko rozpowszechniony wśród środowisk zajmujących się ochroną praw człowieka, np. Open Society Institute, Amnesty International, Human Rights Watch, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Anti-Defamation League, Stowarzyszenie Otwarta Rzeczpospolita, Kampania Przeciw Homofobii. Aspekty prawne w Polsce W Polsce znieważanie lub nawoływanie do nienawiści na tle narodowościowym, rasowym, etnicznym, wyznaniowym jest zabronione i karalne na podstawie art. 256 i 257 Kodeksu karnego...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
[quote name='PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI' date='6.03.2010, 08:51:20' post='245102'] Zapraszam wszystkie osoby wyznania prawosławnego, a także: - wszystkich sympatyków prawosławia, - osoby, które z różnych przyczyn zmieniły wyznanie, - potomków prawosławnych, - wszystkie osoby uznające fakt, że chrześcijaństwo na polskich ziemiach nie ma wyłącznie rzymsko-katolickiej historii. ######nasza-klasa.pl/profile/16001123
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI napisał:
######nasza-klasa.pl/profile/16001123
Link nie działa
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
Link nie działa
Ale w pierwszym poście działa zapraszam serdecznie ~PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI~ wpis 6.03.2010, 08:51:20 Wpis #1 Goście Zapraszam wszystkie osoby wyznania prawosławnego, a także: - wszystkich sympatyków prawosławia, - osoby, które z różnych przyczyn zmieniły wyznanie, - potomków prawosławnych, - wszystkie osoby uznające fakt, że chrześcijaństwo na polskich ziemiach nie ma wyłącznie rzymsko-katolickiej historii. smile.gif ######nasza-klasa.pl/profile/16001123
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI napisał:
Ale w pierwszym poście działa zapraszam serdecznie ~PRAWOSŁAWNY UNITA PODLASKI~ wpis 6.03.2010, 08:51:20 Wpis #1 Goście Zapraszam wszystkie osoby wyznania prawosławnego, a także: - wszystkich sympatyków prawosławia, - osoby, które z różnych przyczyn zmieniły wyznanie, - potomków prawosławnych, - wszystkie osoby uznające fakt, że chrześcijaństwo na polskich ziemiach nie ma wyłącznie rzymsko-katolickiej historii. smile.gif ######nasza-klasa.pl/profile/16001123
To po jakiego chu.. wstawiasz linki jeśli wiesz, że nie działają, wstaw informacje, że działa link w pierwszym poście. poza tym to konto na nk, a ja nie mam tam konta, jak mam dowiedzieć się co tam pisze, nie możesz założyć jakieś ogólnie dostępną witrynę? A nie zawracasz kontem na portalu społecznościowym du..e
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
To po jakiego chu.. wstawiasz linki jeśli wiesz, że nie działają, wstaw informacje, że działa link w pierwszym poście. poza tym to konto na nk, a ja nie mam tam konta, jak mam dowiedzieć się co tam pisze, nie możesz założyć jakieś ogólnie dostępną witrynę? A nie zawracasz kontem na portalu społecznościowym du..e
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
lubie prawoslawnych ale po co odprawiacie nabozenstwa po rusku przeciez to anty Polskosc i rusyfikacja zmiencie to natychmiast
Lubię Prawosławnych tylko dlaczego nie używają w liturgii cerkiewnej ojczystego języka Ukraińskiego
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Witam na stronie www Fundacji DIALOG NARODÓW. Nasz serwis jest w trakcie budowy. Tym niemniej już teraz pragniemy zaprezentować nasze letnie programy wypoczynku dla młodzieży. http://www.dialognarodow.pl/ Wakacje w Bułgarii, Grecji i Czarnogórze Fundacja Dialog Narodów z Lublina zaprasza w tym roku młodzież w wieku 10-18 lat na obozy wakacyjne w słonecznej Bułgarii, Grecji i Czarnogórze. Proponujemy również wypoczynek indywidualny nad Morzem Czarnym w Bułgarii, a także w Czarnogórze nad Morzem Adriatyckim dla osób, które ukończyły 18 lat. Obozy młodzieżowe Bułgaria: * 10?21 lipca ? Ravda, wiek 10-14 lat ? koszt 1 450 zł* / 1 550 zł * 17?28 lipca ? Ravda, wiek 15-18 lat ? koszt 1 450 zł* / 1 550 zł * 31 lipca?11 sierpnia ? Ravda, wiek 15-18 lat ? koszt 1 450 zł* / 1 550 zł Grecja: * 11?25 lipca ? Lamia, wiek 10-15 lat ? koszt 1 284 zł* / 1 384 zł * 30 lipca?11 sierpnia ? Dionizos (Attyka), wiek 10-15 lat (dziewczęta) ? koszt 1 284 zł* / 1 384 zł Czarnogóra: * 10-21 lipca ? Ucinj, wiek 15-18 lat ? koszt 1 600 zł* / 1 700 zł * 7-18 sierpnia 2010 ? Ucinj, wiek 15-18 lat ? koszt 1 600 zł* / 1 700 zł Wczasy rodzinne i wypoczynek indywidualny (powyżej 18 lat) Bułgaria * 24 lipca?4 sierpnia ? Ravda ? koszt 1 391 zł*/ 1 491 zł * 7-18 sierpnia - Ravda) ? koszt 1 391 zł* / 1 491 zł Czarnogóra * 24 lipca?4 sierpnia ? Ucinj ? koszt 1 540 zł*/ 1 640 zł * 31 lipca?11 sierpnia ? Ucinj ? koszt 1 540 zł*/ 1 640 zł *cena obowiązuje w przypadku dokonaniu zapisu i wpłaty do 30 czerwca br. Wszystkie ceny zawierają koszt zaplanowanych wycieczek i innych atrakcji !!! Istnieje również możliwość wypoczynku indywidualnego zarówno w Bułgarii jak i Czarnogórze w innym niż podane terminy. Dojazd we własnym zakresie. Program przewiduje: * BUŁGARIA? wypoczynek nad Morzem Czarnym ? plażowanie oraz kąpiele morskie i słoneczne; zwiedzanie miast m.in. Nessebaru, Sozopola, Warny, Burgas; drodze również Aquapark w Hajduszoboszlo (Węgry) i Jassy (Rumunia). * GRECJA - wypoczynek nad Morzem Śródziemnym ? plażowanie oraz kąpiele morskie i słoneczne, zwiedzanie m.in. Aten, Meteorów, Koryntu. * CZARNOGÓRA - wypoczynek nad Morzem Adriatyckim ? plażowanie oraz kąpiele morskie i słoneczne; zwiedzanie m.in. Budvy, Baru, Podgoricy, monaster Ostrog; po drodze również Dubrownik i Park Narodowy Plitvickie Jezera (Chorwacja). Zapisy i szczegółowe informacje w godz. 10-17 telefonicznie lub mailowo: Fundacja Dialog Narodów ul. Dolińskiego 1, Lublin tel. 81 444 41 62 tel. kom. 883 417 222 e-mail: fundacja_dn@o2.pl Przy zapisach należy podać: * imię i nazwisko * adres zameldowania * PESEL * nr paszportu * telefon kontaktowy * e-mail Ściągnij szczegółowy program wypoczynku w Bułgarii (PDF) >> Ściągnij szczegółowy program wypoczynku w Grecji w lipcu (PDF) >> Ściągnij szczegółowy program wypoczynku w Grecji w sierpniu (PDF) >> Ściągnij szczegółowy program wypoczynku w Czarnogórze (PDF) >>
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kościół Prawosławny Czech i Słowacji, Kościół Prawosławny Ziem Czeskich i Słowacji, Czeski i Słowacki Kościół Prawosławny - jeden z kanonicznych kościołów prawosławnych, zajmujący czternaste miejsce w dyptychu lokalnych Cerkwi autokefalicznych. Kościołowi podlegają parafie prawosławne na terenie Czech i Słowacji. Do 1993 roku Cerkiew nosiła nazwę Kościoła Prawosławnego Czechosłowacji.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Historia http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Prawos%C5%82awny_Czech_i_S%C5%82owacji Geneza Cerkwi Chrześcijaństwo w obrządku wschodnim (słowiańskim) pojawiło się na ziemiach obecnych Czech i Słowacji w IX wieku wraz z misją Cyryla i Metodego. Epizod ten zakończył się jednak w roku 885 wraz ze śmiercią Metodego i likwidacją metropolii obrządku słowiańskiego w Państwie Wielkomorawskim. W późniejszym okresie prawosławie obecne było jedynie na Zakarpaciu, gdzie jednak od XVII wieku większość wiernych rytu bizantyjskiego znalazła się w unii z Rzymem. W 1863 roku grupa czeskich polityków założyła w Pradze wspólnotę prawosławną, która przyjęła jurysdykcję metropolity czerniowieckiego. Na początku I wojny światowej wspólnota ta została zdelegalizowana przez władze Austro-Węgier jako organizacja niebezpieczna dla państwa. Jej członkowie byli prześladowani. Przetrwała jednak i wznowiła działalność w 1919 roku.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kościół Prawosławny w Czechosłowacji Powstanie Kościoła Prawosławnego w Czechosłowacji związane było z kryzysem jaki dotknął kościół katolicki w tym kraju po I wojnie światowej oraz z niezadowoleniem społecznym przejawiającym się w ruchu Precz od Rzymu. Na fali krytyki episkopatu Czech przez grupę modernistycznych księży katolickich doszło w 1920 roku do schizmy, która doprowadziła do utworzenia narodowego Kościoła Czechosłowackiego. W trakcie formowania się Kościoła Czechosłowackiego wyodrębniła się z niego grupa, która postawiła sobie za cel przywrócenie w Czechach i na Morawach tradycji cyrylometodiańskiej i odrodzenia obrządku słowiańskiego (głagolickiego). Na czele tego nurtu stał ksiądz Matěj Pavlík, który w 1921 roku nawiązał współpracę z Kościołem Prawosławnym Serbii i po przyjęciu święceń zakonnych pod imieniem Gorazda II otrzymał chirotonię biskupią w Belgradzie. W okresie międzywojennym, w pierwszych latach swojego istnienia kościół ten podlegał jurysdykcji Kościoła Prawosławnego Serbii i jego wiernymi byli w większości konwertyci z katolicyzmu. Równolegle funkcjonowała jednak wciąż wspólnota prawosławnych powstała w okresie monarchii habsburskiej. Na jej czele w 1922 roku stanął Czech - Antonín Jindřich Brabec, który wcześniej długie lata przebywał w Rosji jako duszpasterz prawosławnych Czechów na Wołyniu, przyjął święcenia zakonne pod imieniem Sawwatij (Sabbacjusz) oraz otrzymał godność archimandryty. Z powodu niechęci do Serbów poddał się on jurysdykcji Konstantynopola i w 1923 roku został tam wyświęcony na arcybiskupa. W 1924 roku biskup Gorazd II ostatecznie odszedł z Kościoła Czechosłowackiego wraz z częścią wiernych opowiadających się za prawosławiem. W ten sposób powstały w Czechach dwie wspólnoty prawosławne pozostające w dwóch różnych jurysdykcjach - Patriarchatu Serbii i Patriarchatu Ekumenicznego Konstantynopola. Władze państwowe jednak nie uznały Sawwatija jako biskupa prawosławnego i to znakomicie ułatwiło działalność biskupowi Gorazdowi. W roku 1925 synod narodowy złożony z 11 delegatów duchownych i 36 świeckich oficjalnie proklamował powstanie Prawosławnej Cerkwi Czechosłowacji, pozostającej w jurysdykcji Patriarchatu Serbii. W 1926 roku cały majątek cerkwi biskupa Sawwatija został przekazany cerkwi biskupa Gorazda, przyłączyli się do niej również jego wierni czeskiego pochodzenia. Wierni Sawwatijowi pozostali jedynie rosyjscy emigranci w Czechach. W 1927 roku do wspólnoty biskupa Gorazda II przyłączyła się część prawosławnych Rusinów, wcześniej grekokatolików, z Rusi Zakarpackiej, podlegających dotąd jurysdykcji prawosławnego biskupa Budapesztu. Grupa ta przyczyniła tym samym do rozwoju prawosławia w Czechosłowacji. Znaczącym ośrodkiem prawosławia na tych terenach był ówcześnie monaster w Ladomirovej, gdzie mieściło się m.in. wydawnictwo religijne i drukarnia. Ponadto w okresie międzywojennym przebywał w Pradze prawosławny biskup chełmski Sergiusz (Korolow), wyświęcony bez zgody władz polskich, nieuznany przez nie i zmuszony do opuszczenia terytorium Polski. Nie angażował się on jednak w żadne działania na rzecz organizacji kościoła prawosławnego w Czechosłowacji, okazyjnie jedynie sprawując posługę duszpasterską wśród emigrantów rosyjskich. Jego staraniem wzniesiono na cmentarzu Olszanskim w Pradze cerkiew Zaśnięcia Matki Bożej, która przez pewien czas była główną katedrą Kościoła Prawosławnego Czechosłowacji. Po wybuchu II wojny światowej biskup Gorazd II zwrócił się do metropolity Berlina Serafima o czasowe przyjęcie cerkwi czechosłowackiej pod swoją jurysdykcję do czasu przywrócenia normalnych kontaktów z cerkwią serbską. W 1942 roku za udział w ukrywaniu zamachowców na życie Reinharda Heydricha Kościół Prawosławny Czechosłowacji spotkały ciężkie represje. Został on zdelegalizowany, a jego majątek skonfiskowano. Biskup Gorazd II został w 27 czerwca 1942 roku aresztowany, a 4 września tegoż roku rozstrzelany wraz z innymi działaczami cerkiewnymi diecezji praskiej. Wszyscy duchowni prawosławni trafili do obozów koncentracyjnych. Na Słowacji losy kościoła nie były aż tak tragiczne, jednak represje go nie ominęły. Rząd słowacki ks. Jozefa Tiso znacznie utrudnił jego funkcjonowanie, zakazano również wszelkiej działalności edukacyjnej i wydawniczej. Planowano deportację ze Słowacji wszystkich duchownych prawosławnych, zamiary te pokrzyżowało jednak wkroczenie Armii Czerwonej i upadek słowackiego państwa. Kościół Prawosławny Czechosłowacji odrodził się w 1945 roku. Ze względu na to, że w ówczesnej sytuacji politycznej utrzymywanie kontaktów z cerkwią serbską było niemożliwe, został on podporządkowany jurysdykcji Patriarchatu Moskwy. Ustanowiono w Pradze autonomiczny egzarchat, a do Pragi przysłany został biskup rosyjski w celu sprawowania opieki duszpasterskiej nad pozostałymi 8 tysiącami wiernych (po przyłączeniu Rusi Zakarpackiej do ZSRR tamtejsi prawosławni przeszli pod jurysdykcję Patriarchatu Moskwy). W 1950 roku po zniesieniu unii z Rzymem do cerkwi tej zostali włączeni słowaccy grekokatolicy, którzy byli członkami Unii Użhorodzkiej. Zjednoczenie to nie trwało jednak długo, gdyż w 1968 roku władze zezwoliły na odrodzenie Kościoła Greckokatolickiego w Czechosłowacji. Wówczas powróciła do niego znaczna część wiernych prawosławnych. Po wojnie (lata 1946-48) zasilili cerkiew również Czesi - repatrianci z Wołynia, których przodkowie przyjęli w XIX w. prawosławie. Powstało wówczas w Czechach wiele nowych parafii prawosławnych. 9 września 1951 roku Rosyjski Kościół Prawosławny przyznał Kościołowi Prawosławnemu Czechosłowacji autokefalię. Patriarcha Konstantynopola nie uznał jednak praw Patriarchatu Moskwy jako Cerkwi-Matki i dopiero tomosem z 9 września 1998 roku sam przyznał autokefalię cerkwi czechosłowackiej.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kościół Prawosławny Ziem Czeskich i Słowacji Katedra prawosławna św. Aleksandra Newskiego w Preszowie Po rozpadzie Czechosłowacji cerkiew prawosławna stanęła przed koniecznością dostosowania się do nowej sytuacji politycznej. Utrzymano kanoniczną jedność cerkwi, jednak w 1993 roku została ona podzielona na dwie prowincje metropolitalne: praską, obejmująca terytorium Czech i preszowską, obejmująca terytorium Słowacji, z osobnymi radami metropolitalnymi. Zwierzchnikami cerkwi mają być odtąd na zmianę arcybiskupi Pragi i Preszowa. 29 maja 1990 roku Słowacka Rada Narodowa wydała rozporządzenie, na mocy którego cały majątek, który przed rokiem 1950 był majątkiem cerkwi greckokatolickiej, miał być odebrany prawosławnym i do 1993 roku przekazany ponownie grekokatolikom. Prawo to, odbierane przez prawosławnych na Słowacji po dziś dzień jako niesprawiedliwe i krzywdzące, spowodowało utratę przez cerkiew 135 spośród 170 dotąd użytkowanych obiektów sakralnych oraz domów parafialnych oraz postawiło ją przed koniecznością budowy nowych świątyń i pozostałych budynków. Do chwili obecnej wybudowano na Słowacji ponad 50 nowych cerkwi. Wkrótce okazało się również, że sytuacja wyznaniowa na Słowacji po 1968 roku jest ustabilizowana, a Słowacka cerkiew greckokatolicka nie jest w stanie zagospodarować odzyskanego majątku. Znaczna część odebranych wówczas prawosławnym cerkwi stoi po dziś dzień nie użytkowana albo korzystają z nich rzymscy katolicy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Organizacja Obecnie Kościół Prawosławny Czech i Słowacji składa się z 4 diecezji. Cerkiew na ziemiach czeskich tworzą eparchia praska i eparchia ołomuniecko-brneńska. Cerkiew na Słowacji składa się z eparchii preszowskiej i eparchii michałowskiej. Zwierzchnikiem Kościoła Prawosławnego Czech i Słowacji jest arcybiskup Krzysztof, ordynariusz eparchii praskiej. Nosi on tytuł Metropolity Ziem Czeskich i Słowacji. Obecnie cerkiew prawosławna w Czechach i na Słowacji liczy w czterech diecezjach 249 parafii i ok. 100 tys. wiernych, z czego ok. 70 tys. na Słowacji. Funkcjonuje 7 monasterów (4 męskie i 3 żeńskie), z czego tylko jeden na Słowacji (w Komárnie). Językiem liturgicznym jest język cerkiewnosłowiański, coraz częstsze staje się używanie w liturgii języka czeskiego i słowackiego.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jaromir, powiem ci coś, ale nie obraż się:jesteś chyba głupi? Zgadłem?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ciekawe, kiedy ziomkostwa pitekantropa zawołają, że one tu powinny mieć swoje tereny, bo kiedyś je obsikały?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
My nie musimy ich mieć , my je już mamy od zawsze .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
... czy-w-miedzyrzeckich-kosciolach-i-cerkwiach-przestrzegane-sa-prawa-wiekszosci-ukrainskiej http://forum.dziennikwschodni.pl/czy-w-miedzyrzeckich-kosciolach-i-cerkwiach-przestrzegane-sa-prawa-wiekszosci-ukrainskiej-t36038/
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Męczennik z Drelowa napisał:
My nie musimy ich mieć , my je już mamy od zawsze .
Od zawsze? tzn. że Adam i Ewa byli Ukraińcami? i to jeszcze zapewne prawosławnymi?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Męczennik z Drelowa napisał:
My nie musimy ich mieć , my je już mamy od zawsze .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 8 z 16

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...